কাৰ্যকলাপ ৩: আপোনাৰ চিন্তাৰ ভাগ-বতৰা কৰক
বিভিন্ন মূল্য়ায়ণ কৌশল কৌশলৰ কাৰণে ভাষা, সাক্ষৰতা আৰু
সংখ্য়াৰ ওপৰত নিৰ্ভৰ কৰি বুজিব। আপুনি আপোনাৰ মূল্য়ায়ণত আগবঢ়োৱা মুখ্য় পদ্ধতিবোৰ
তালিকাভুক্ত কৰি নিজৰ সন্তানৰ সৈতে অনুশীলন কৰিব। আপোনাৰ মতামত/চিন্তাৰ ব্লগ পোষ্টৰ সহায়ত ভাগ-বতৰা কৰিব।
Everything should be based on Mother/Local language
ReplyDeleteVery good process, We can apply with our children. We should notice that how distinctly they use their skills and thought about numeracy, . Students also have ability to produce their thoughts. So we should maintain a homogeneous society.
ReplyDeleteWe can ask them to draw a card from a busket having capital letters , small letters , related pictures and words and ask them to make different groups like A group , M group..... Thus we can assess their understanding and advancement in recognising a letter.
ReplyDeleteমূল্যায়নৰ বাবে শিশু সকলৰ যিকোনো শৈক্ষিক পৰিবেশৰ ওপৰত ভিত্তি কৰি পৰ্যবেশন, মৌখিক, ভাষা, লিখন আৰু সাংক্ষিক ৰ ভিত্তিৰে কৰিব পৰা পাৰিলে অতি লাভজনক হয় ।
ReplyDeleteLearnings should be in Assamese
ReplyDeleteAssessments are a way to find out what students have learnt and if they are aligning curriculum or grade level standards
ReplyDeleteCommon types of assessments learning include -----
Summative assessment , Non referenced assessment , criterion referenced .
Common types of assessments for learning include formative assessment and diagnostic assessment . Assessment as learning actively involves students in the learning process. It teaches critical thinking skills , problem solving and encourages students to set achievable goals for themselves and objectively measure their progress .
Students develop an interest in mathematical task that they understand , see as relevant to their own concerns and can manage .
মূল্যায়ন মৌখিক বা লিখিত হব পাৰে ।
ReplyDeleteশিশুৰ অগ্ৰগতিৰ খতিয়ান পৰ্যবেক্ষণ কৰিব লাগে আৰু পিছ পৰি থকা বিষয় বা দিশসমূহৰ বিকাশৰ ওপৰত গুৰুত্ব দিব লাগে
ReplyDeleteশিশু সকলৰ ভাষিক আৰু সাংখ্যিক উভয়তে লিখিত আৰু মৌখিকভাৱে মূল্যায়ন কৰা যায়।
ReplyDelete